Films

The Infiltrator

Misdaad, Thriller
Beschikbaar voor VOD: 5 januari 2017
Regie: Brad Furman
Cast: Bryan Cranston (Argo, Trumbo, Breaking Bad), John Leguizamo (The Lincoln Lawyer, John Wick, Kick-Ass 2, Ride Along), Diane Kruger (Inglourious Basterds, Unknown, The Bridge), Benjamin Bratt (Miss Congeniality, Traffic, 24: Live Another Day)

15 september in de bioscoop!

Het bizarre, waargebeurde verhaal van undercoveragent Robert Mazur (Bryan Cranston), die in '86 als patserige witwasser wist binnen te dringen in de organisatie van drugskoning Pablo Escobar. Samen met zijn bijdehante collega Emir (John Leguizamo) en 'verloofde' Kathy (Diane Kruger) wint hij als zakenman Bob Musella het vertrouwen van Escobar's rechterhand Roberto Alcaino (Benjamin Bratt). Het is een venijnige, genadeloze wereld waarin ieder foutje, iedere zin hen het leven kan kosten. Maar als ze het volhouden, kunnen meer dan 80 drugsbazen en corrupte bankiers opgepakt worden en komt één van de grootste witwasbanken ter wereld ten val.

Gebaseerd op het gelijknamige boek van Robert Mazur.

Reviews
  • De Telegraaf (★★★1/2): Bryan Cranston maakt die voortdurende innerlijke tweestrijd op een sublieme manier voelbaar. Mazurs gevaarlijke werk The infiltrator bij vlagen angstwekkend spannend.
  • De Volkskrant (★★★★): The Infiltrator is op zijn best als die juist doodeng is. De lol van The Infiltrator is te zien hoe Mazur/Musella zich uit de gevaarlijkste situaties probeert te bluffen. Kameleon Cranston is en blijft een dubbelrollenspecialist, die van rol kan wisselen alsof hij een knop omzet.
  • Trouw (★★★★): Cranston is uitstekend als de man die in uiteenlopende jaren-tachtig-outfits en met altijd licht bezorgde blik een identiteit aanneemt waar ook ineens een verloofde (Diane Kruger) in moet passen.
  • AD(★★★): Bryan Cranston is het sterkste punt in deze thriller vol synthetische maatpakken, donkere pilotenbrillen en vette snorren. Hij speelt wederom overtuigend een man die op de grens van goed en kwaad balanceert.
  • Cinemagazine.nl: Cranston is in topvorm, maar ook Leguizamo, Kruger en de cynische Amy Ryan ('Birdman') weten in de bijrollen te overtuigen. Met een speciale, eervolle vermelding voor good old Olympia Dukakis, die opdraaft als een perfect gecaste tante Vicky. Twee uur en zeven minuten entertainment, kom daar nog maar eens om. Het advies? Gaat hem zien on the big screen.
  • Filmgeek.nl: Zeker een spannend kijkje in de wereld van 'geld, undercoverwerk en cocaïne'.
    Filmvandaag.nl: Niettemin levert Cranston puik acteerwerk dat alleen wordt overtroffen door John Leguizamo als zijn rechterhand Abreu. Met The Infiltrator levert de regisseur van onder meer The Lincoln Lawyer en Runner Runner zijn beste werk tot nu toe af.
  • Empire.com: Often gripping, and elevated by Cranston's superb central performance.
  • Variety.com: Bryan Cranston gets a film role worthy of his ability to break bad in a tensely exciting true-life drama of undercover drug agents. The Infiltrator" creates enthralling suspense and intrigue out of the drama of what undercover agents do, but there isn't a moment in it that makes danger looks falsely seductive. The power of Cranston's performance is that he captures the deep torment that deep cover can bring. [He] gives the most authentic and lived-in performance as an agent pretending to be a criminal that I have ever seen. Kruger matches him, beat for anguished beat, and John Leguizamo gives a pinpoint performance as Bob's low-life informer colleague, whose slovenly flakiness turns out to be, itself, a kind of cover.
  • Hollywoodreporter.com: Cinematographer Joshua Reis' experience on horror movies serves him well in his first major theatrical feature: from the garish palette of a bowling alley to set-piece interiors of the ostentatiously wealthy to the terrifying murk of a Santeria ritual that ends very badly, he finds the dread in each widescreen composition. Mostly it's in Cranston's eyes, ferociously undimmed. As a U.S. Customs agent leading an undercover sting of his own devising, Cranston turns every moment of duplicity, which is to say nearly every scene of The Infiltrator, into an emotionally textured high-wire act.
  • TheWrap.com: Director Brad Furman ("The Lincoln Lawyer") re-creates the mid-1980s with telling fashion and coiffure details, bolstered by a great funk soundtrack. Joshua Reis's terrific cinematography, aided by the authentic-looking production design of Crispian Sallis, intensifies the sense of place and time. Drug thrillers can be among the more predictable genres — plenty of sleaze, nasty threats and grisly whacking, and, of course, the obligatory scenes at strip clubs. "The Infiltrator" follows some of that played-out playbook, but also effectively dials up the nerve-wracking tension. What elevates it to a higher level is the quality of its key performances, by Cranston, Leguizamo, Kruger and Bratt. Amy Ryan is also top-notch in a smaller role as Bonni Tischler, the trio's brassy boss. One of the most memorable supporting performances comes from Yul Vazquez, as sociopathic money launderer Javier Ospina.
  • nospoilerreviewz.com: engrossing, well made, extremely well acted and very, very intelligent.

A Family Man

Drama
Beschikbaar voor VOD: 21 september 2017
Regie: Mark Williams
Cast: Gerard Butler (London Has Fallen, 300, The Bounty Hunter), Gretchen Mol (Manchester By The Sea, Boardwalk Empire), Willem Dafoe (The Great Wall, The Grand Budapest Hotel, A Most Wanted Man), Alison Brie (How to Be Single, Mad Men), Alfred Molina (The Da Vinci Code, Prince of Persia)

Dane Jensen (Gerard Butler - London Has Fallen, 300, P.S. I Love You) is een headhunter. Een dealmaker. Een mannetjesputter die het puikje uit de bedrijfswereld ronselt voor een topfirma in Chicago. Wanneer Danes baas (Willem Dafoe - The Great Wall, The Grand Budapest Hotel, Platoon) zijn pensioen aankondigt, speelt hij Dane uit tegen Lynn Wilson (Alison Brie - How to Be Single, Mad Men), zijn ambitieuze tegenpool. Dan ontdekt Dane dat zijn 10-jarige zoontje Ryan aan een levensbedreigende ziekte lijdt. Plots wordt hij verscheurd tussen het bereiken van zijn professionele droom en zijn gezin, dat hem meer dan ooit nodig heeft.

Schitterend geacteerd en meeslepend drama over ambities, familie en het maken van de juiste keuzes, met uitstekende bijrollen van o.m. Gretchen Mol (Manchester By The Sea, Boardwalk Empire) en Alfred Molina (The Da Vinci Code, Prince of Persia).

Reviews
  • TheHollywoodNews.com: A really rather enjoyable morality tale from debut director Mark Williams, with some brilliant performances and some wonderfully touching moments.
  • Variety.com: slickly executed.
  • TIFF.net: The film pulses with the thrill of big money and cutthroat career maneuvering, but its heart is in a very different realm. The film is ultimately concerned with domestic stability in crisis, and with the complex question of what really matters in life. The Headhunter's Calling beautifully illustrates how nearly losing everything can redefine what it means to have it all.

First Kill

Actie, Thriller
Beschikbaar voor VOD: 5 oktober 2017
Regie: Steven C. Miller
Cast: Bruce Willis (Die Hard, Red, Sixth Sense, Split), Hayden Christensen (Star Wars: Episode II, III, Jumper), Gethin Anthony (Game of Thrones), Megan Leonard (The Life and Death of John Gotti)

Succesrijk zakenman Will Beamon (Hayden Christensen - Star Wars: Episode II, III, Jumper), ontdekt dat zijn zoontje Danny (Ty Shelton) op school gepest wordt. Hij besluit de band met zijn zoon weer wat aan te halen door hem in te wijden in de jacht, net zoals zijn vader ooit met hem deed. In het bos raken ze echter ongewild betrokken bij de nasleep van een mislukte bankoverval, waarbij een corrupte agent het leven laat. Will moet machteloos toekijken hoe Danny ontvoerd wordt. Als hij hem levend wil weerzien, moet hij de verstopte buit ophalen en het onderzoek van de politie saboteren. Maar de plaatselijke politiechef (Bruce Willis - Die Hard, Red, Sixth Sense, Split) laat zich niet zomaar om de tuin leiden...

Regisseur Steven C. Miller (Silent Night, Extraction) levert andermaal een stevige thriller af waarin keiharde actie en wurgende suspens elkaar naadloos afwisselen. Het vader-zoonthema loopt als een bloedrode draad door First Kill. Naast ouwe rot Willis maken ook Gethin Anthony (Game of Thrones) en Megan Leonard (The Life and Death of John Gotti) hun opwachting.

Reviews
  • Chicago.suntimes.com: The blood-soaked potboiler First Kill is Generous Pour through and through, from Bruce Willis playing a cop for the umpteenth time in his career to the old switcheroo we can see coming a mile away to the pounding and overwrought score to some genuinely effective detours and subplots.
  • Variety.com: A reasonably entertaining series of off-road chases and backwoods shootouts en route to that final confrontation.
  • LATimes.com: First Kill features an efficient, lightning speed plot.
  • Maddwolf.com: Willis supplies his natural gravitas and Ohioan Shelton makes an impressive big screen debut. As young Danny, Shelton's easy rapport with Gethin Anthony (as kidnapper Levi) is a constant highlight.
  • Thatmomentin.com: A decent crime thriller.
  • Dallasfilmnow.com: First Kill is competent and involving. The action scenes — including one vehicle/RV chase that's constructed cleverly with an uninterrupted sense of place via gliding tracking shots — never feel unrealistic or exaggerated. And even though the film telegraphs a few of its third act character reversals, Miller and screenwriter Nick Gordon plumb the depths of innocence versus malignancy with a shrewd eye for satisfying entertainment.
  • TheIndependentCritic.com: fully devoted to telling a story and telling it well.

A Dark Song

Horror, Thriller
Beschikbaar voor VOD: 31 oktober 2017
Regie: Liam Gavin
Cast: Catherine Walker , Steve Oram (Sightseers)

Sophia huurt een afgelegen, aftands huis op het platteland en haalt een man op aan het station. Joseph Solomon. Een norse man. Een occultist. Ze wil dat Solomon een eeuwenoude geestenbezwering uitvoert. Om contact te leggen met haar vermoorde zoontje. Het verlangen verteert haar.

Het ritueel is potentieel slopend. Kan maanden duren.

Solomon omringt het huis met een cirkel van zout. Het is hun enige bescherming. Hoe erg het ook wordt, ze mogen de lijn niet overschrijden.

Maar Solomon ontdekt dat Sophia niet helemaal eerlijk is geweest...

Geprezen als een uitstekend voorbeeld van de new wave of horror (The Witch, The Babadook, Raw...), bewijst A Dark Song dat de dingen die je niet ziet nog altijd de bloedstollendste zijn. En dat minder meer is. Met twee hoofdrolspelers, één locatie en de gruwel die traag smeulend onder je vel kruipt, serveert regisseur Liam Gavin een meeslepende mix van karakterstudie en paranormale horror.

Geselecteerd voor de Internationale Competitie van het Brussels International Fantastic Film Festival 2017 en bekroond met een New Visions Award op het befaamde Sitges Festival en met twee awards op het Monster Fest 2016: Best Cinematography in a Feature Film en Best Score in a Feature Film.

Reviews
  • Beneaththeunderground.com: The debut feature from writer/director Liam Gavin is a uniquely chilling piece of occult cinema. A two person film, held together with excellent performances and tons of atmosphere A DARK SONG isn't for everyone. It's a slow burn and those watching it will, like the leads, be in for a long trip but the payoff will be worth it.
  • Cutprintfilm.com: A pitch black and confronting two-hander, A Dark Song challenges and excites with its uncompromising and original approach. That it is more a character study than a genre piece is what is most intriguing, blurring the lines between a psychological and hallucinatory thriller and a straight up, angels and demons, Dennis Wheatley-style horror with a final brain-melting ten minutes that is one of the finest surprises of the year. 8/10.
  • Dmovies.org: A Dark Song is an intense horror movie and a trip into Irish occultism. In his debut, Liam Gavin uses the genre to bring to surface a subject that most people find difficult to deal with: the loss of a son. Far above the average spooky movie, this feature disturbs and provokes.
  • Efilmcritic.com: This is very much a movie that feels like it has put in the time and effort necessary for the supernatural to intrude into reality, a feat that is much rarer than horror filmmakers would have us assume. Pair that with a couple of good, intense performances, and "A Dark Song" is one of the most interesting and unusual tales of the supernatural to come around in some time. 4/5.
  • Goseetalk.com: A Dark Song is a gripping character study that succeeds because of the minimal effects and fanfare. It'll thoroughly creep you out, especially the things you don't see.
  • Heyuguys.com: A Dark Song is a ridiculously strong and beautifully acted piece of work.
  • Screenanarchy.com: Rather than give the usual frights, Gavin instead goes for the lonely heart of the occult: the attempt to contact the beyond, for the most heart-wrenching of reasons. A Dark Song takes a hard and serious look at the pain of loss and grief, and how that pain transforms into burden and enlightenment.
  • Wegotthiscovered.com: A Dark Song digs its claws in and never lets go, finding horror in rituals, personal reflection and burning black-magic sensations. It's dreadfully inviting from start to finish, with an almighty climax at just the right time. 4/5.
  • Quietearth.us: A smart and savvy example of horror's new breed.
  • Screeninvasion.com: The movie is a visceral experience that must be seen in a theater. For one, the cinematography is beautiful. Another reason to see it in the theater? It's killer score.
  • Slashfilm.com: It's an utterly unique film that uses its slow pace to lay the dread on thick and and build its characters so it can turn around and tear everything down in the homestretch. And the ending, which will surely prove divisive, is an audacious choice for a genre so often built on nihilism. A Dark Song may be a hard-edged and occasionally difficult movie, but it has soul.
  • Pastemagazine.com: A Dark Song is ostensibly a horror film but operates as a dread-laden procedural, mounting tension while translating the process of bereavement as patient, excruciating manual labor.
  • Scary Epidemic: A Dark Song is a excellent horror/drama about a young woman who is trying to contact her dead son with the help of a strange man who deals in the dark magic of the occult. [It] might be one of the best horror movie i have seen about the occult, because its literally only about the performing what you usually see getting rushed in lame horror movie that just want to shock people. 8.5/10.
Awards
  • Sitges 2016: New Visions Award - Best Motion Picture
  • Monster Fest 2016: Best Cinematography in a Feature Film
  • Monster Fest 2016: Best Score in a Feature Film
  • Fantasporto 2017: International Fantasy Film Award, Best Director
  • Fantasporto 2017: International Fantasy Film Award, Best Actress
  • Saskatoon Fantastic Film Festival 2016: Audience Choice Award, Silver Award

It Stains The Sands Red

Horror
Beschikbaar voor VOD: 9 november 2017
Regie: Colin Minihan
Cast: Brittany Allen (All My Children, Bomb Girls, Dead Before Dawn), Juan Riedinger (Narcos, Grave Encounters), Merwin Mondesir (Grave Encounters)

Op de vlucht voor een zombie apocalypse, strandt Molly, moeder en losgeslagen junk met een duister verleden, in de woestijn van Nevada. Maar ze is niet alleen. Ze wordt op de hielen gezeten door een hardnekkige, zeg maar, springlevende ondode. Eerst kan ze haar strompelende achtervolger makkelijk voorblijven. Maar de zombie hoeft nooit te rusten en de verzengende zon, honger en dorst eisen al snel hun tol. Gaandeweg wordt Molly ook geconfronteerd met de demonen die haar al haar hele leven kwellen...

Regisseur Colin Minihan (Grave Encounters 1 & 2, Extraterrestrial) blaast het zombiegenre nieuw leven in met deze gefocuste en gestoorde mix van psychologisch drama, buddy movie en horror, die beurtelings doet denken aan genrepareltjes als Train to Busan, Maggie en Swiss Army Man. Inventief, bloedstollend, bijwijlen dodelijk grappig en ja, zelfs hartverwarmend. Brittany Allen (Saw: Legacy, Extraterrestrial) is een openbaring.

Reviews
  • HeYuGuys.com: Thrilling, fascinating, groundbreaking. It's a remarkable work for film fans in general, as well as being one of the greatest zombie movies ever made.
  • SciFiNow.co.uk: A mannered mix of the odd-couple corpse comedy of Swiss Army Man (2016) and the arid maternity ordeal of Monolith (2016), It Stains The Sand Red offers a fresh feminist spin on well-trodden tropes, only reverting to a more conventional kickass routine in its wisely abbreviated final act.
  • Bloody-disgusting.com: Brittany Allen carries the entire film with aplomb, and her performance is up there with the best the genre has had to offer in recent years. Her transformation from fractured party girl to strong, independent mother is fiercely brilliant and believable. At this moment in time, It Stains the Sands Red is the best zombie film since Shaun of the Dead.
  • Glasgowlive.co.uk: Allen is incredible as she displays layers and emotions we don't normally expect from characters who tend to simply be fodder for the walking dead. Director Minihan (Grave Encounters, Extraterrestrial) has performed a masterstroke with It Stains the Sands Red. His direction, coupled with Allen's performance, makes for a winning combination that puts a beating heart in the chest of the undead.
  • Nerdly.co.uk: A taught, tense (and funny) reinvigoration of the zombie genre, It Stains the Sands Red honestlydeserves to be held in as high a regard as Romero's original zombie trilogy. **** 4/5
  • Horror Channel FrightFest: Smart, sharp, savage and unexpectedly moving. The most original zombie movie since 28 Days Later.
  • Horrorfreaknews.com: With a tremendously watchable and heartfelt lead performance, a wholly unique and unexpected central relationship and a damn good sense of humor (the tire/raft reveal) – It Stains the Sands Red is original and endearing. A shining example that there's something new to be culled from the genre created by George A. Romero almost 50 years ago.
Awards
  • Sitges 2016: Midnight X-Treme

The Hunter's Prayer

Actie
Beschikbaar voor VOD: 16 november 2017
Regie: Jonathan Mostow
Cast: Sam Worthington (Avatar, Hacksaw Ridge), Odeya Rush (Goosebumps, The Giver), Martin Compston (The Disappearance of Alice Creed), Allen Leech (Downton Abbey, The Imitation Game)

Lucas (Sam Worthington - Avatar, Hacksaw Ridge), een koelbloedige huurmoordenaar met een duister verleden, moet een jonge vrouw uit de weg ruimen. Maar wanneer hij oog in oog staat met de onbevangen Ella (Odeya Rush - Goosebumps, The Giver), haalt zijn geweten toch de bovenhand. Jager en prooi, nu allebei ten dode opgeschreven, sluiten een ongemakkelijk verbond. Ze vluchten door Europa, op de loop voor de meedogenloze gangsters die haar familie vermoordden. Zal het recht alsnog zegevieren? Vindt Lucas de loutering waar hij om bidt? Of maakt hij Ella deelachtig aan zijn zwarte ziel?

The Hunter’s Prayer van Jonathan Mostow (Terminator 3: Rise of the Machines, U-571, Surrogates) is een old school actiethriller, waarin karaktertekeningen niet moeten onderdoen voor bloedstollende achtervolgingsscènes. U herkent ongetwijfeld Allen Leech (Downton Abbey, The Imitation Game) als één van de baddies.

Reviews
  • Cinemarvellous.blogspot.nl: Moving along at a taut pace, never sinking into dulness, and featuring some thrilling car chases and tense hand-to-hand battles, "The Hunter's Prayer" is an action thriller with true soul, led by Worthington's more-than-strong performance, and complemented by the gifted Rush's mesmerizing presence.
  • Thatmomentin.com: Solid action thriller delivers with Worthington at his best. 
  • CaseyMovieMania: blessed with lean action sequences.
  • JBSpins.blogspot.nl: Recommended for anyone who appreciates throwback action-thrillers. 
  • Slantmagazine.com: provides the sort of cogent and compact visceral thrills that are in short supply in recent American action cinema.
NL EN