Films

The Dinner

Drama, Thriller
Beschikbaar voor VOD: 16 augustus 2018
Regie: Oren Moverman
Cast: Richard Gere (An Officer and a Gentleman, Pretty Woman, Arbitrage, The Second Best Exotic Marigold Hotel ), Steve Coogan (The Trip to Spain, The Other Guys), Laura Linney (Nocturnal Animals, Sully), Rebecca Hall (The Town, Frost/Nixon), Chloë Sevigny (Antibirth, The Snowman)

Twee vervreemde broers Stan (Richard Gere) en Paul (Steve Coogan) en hun echtgenoten Katelyn (Rebecca Hall) en Claire (Laura Linney) gaan een avond uit eten in een trendy restaurant. Ze praten over alledaagse dingen maar vermijden ondertussen de olifant in de kamer, de vreselijke misdaad die hun twee 16 jarige zonen samen hebben begaan.

Hoewel de identiteit van hun zonen nog niet is ontdekt en wellicht nooit aan het licht zal komen, zullen ze deze avond moeten beslissen over de toekomst van hun eigen kinderen.Naarmate de avond vordert, onthult elk persoon hoever ze bereidt zijn te gaan om degenen te beschermen waar ze van houden.

Gebaseerd op de bestseller van Herman Koch.

Reviews
  • Variety.com: Moverman balances the potential for staginess with his flowing cinematic bravura; he keeps surprising you, and he gives the drama a dash of poison elegance.
  • The Playlist.net: This is a film that glories in juxtaposition, as exchanges of bestial ferocity hiss back and forth in an excruciatingly elegant destination restaurant, and as poisonously feral barbs are traded across a table laden with elaborately effete hors d'oeuvres.
  • TheWrap.com: At once a darkly comic social satire, a pitch-black moral thriller and an earnest plea to recognize mental illness, The Dinner is a seven-layer dip overflowing with compelling individual ingredients.
  • Urbancinefile.com.au: All the performances are astonishing. This is an outstanding piece of cinema, provocative and insightful, filled with metaphor and the recognisable flaws of humanity and the world today, yet far from bitter.
  • Blu-ray.com: The film delivers on both emotional and perhaps especially moral grounds, exposing the traumas experienced by a quartet who can't even decide what the right thing to do is, let alone doing it.
  • TheIndependentCritic.com: The Dinner is a riveting adult drama that will have you replaying the film over and over again in your mind as you search for the meaning of it all and come face-to-face with the uncomfortable truths.
  • WeGotThisCovered.com: An imperfect but fascinating film, The Dinner's stellar cast delivers a deeply troubling and psychologically complex treatment of class and family.

Kill Command

Actie
Beschikbaar voor VOD: 23 augustus 2018
Regie: Steven Gomez
Cast: Vanessa Kirby (Me Before You, Mission Impossible - Fallout), David Ajala (Furious 6, The Dark Knight), Mike Noble (Jack Ryan: Shadow Recruit), Bentley Kalu (American Assassin), Tom McKay (The Lost Legion)

In de zeer nabije toekomst wordt een squad hoogopgeleide mariniers, geleid door Kapitein Bukes, naar een afgelegen eiland gestuurd. Hun missie: herstel de communicatie met de basis en stel de technologie veilig.

Ze moeten een high tech codeur, specialist Mills, meenemen en komen er al snel achter dat dit geen routine missie is. Ze worden levende doelen van angstaanjagende geavanceerde militaire robots en zien dat Mills met de robots weet te communiceren.

Afgesneden en geconfronteerd met een zekere dood moeten de mariniers vechten voor hun leven om te overleven. Ze moeten uitzoeken wie en wat Mills echt is en aan welke kant ze echt staat.

Reviews
  • Avforums.com: It is impressive, particularly for the budget, and the AI creations are positively menacing as they stalk their human prey. Indeed, Kill Command does justice to all of the classics that it gleefully references, and the result is a surprisingly enjoyable indie gem.
  • ActingHour.com: 'Kill Command' is cult film in the making, an enthralling thrill-ride, that capably maintains the balance between action and philosophical explorations of how we view technology, how technology views us, and what it means to be human.
  • GamesRadar.com: Steven Gomez's sci-fi thriller comes on like the ultimate James Cameron homage and fortunately, the retro vibe extends to the storytelling, which is a brisk and well-judged balance. It's a promising debut; the director's background is in VFX and his low-budget creations outshine many blockbusters.
  • TheGuardian.com: Superior sci-fi action thriller.
  • TheHollywoodNews.com: A hugely creative, highly polished and truly solid action/ sci-fi. Highly recommended.
  • ScreenAnarchy.com: If you love military tech and killer robots the production design are top shelf.
  • RadioTimes.com: has a lot more going for it than many bloated Hollywood studio equivalents.
  • FlickeringMyth.com: an impressive first feature. The production design is slick and cool, borrowing colour palettes and influences from many classic sci-fi films to achieve a clean, cold look. The story, while simple, lends itself to great dramatic tension which is beautifully executed by the cast, and Gomez's VFX experience undoubtedly contributes to the flawless CG, which looks much better than a lot of recent big-budget releases.
  • BritFlicks.com: VFX whiz-kid Gomez succeeds where his peers often fail, and gives us an entertaining and exciting piece of future-tech gone wrong.

Malicious

Horror, Thriller
Beschikbaar voor VOD: 6 september 2018
Regie: Michael Winnick
Cast: Josh Stewart (Insidious: The Last Key, The Dark Knight Rises), Bojana Novakovic (Edge of Darkness,, Drag Me To Hell, I Tonya), Delroy Lindo (Gone in Sixty Seconds, Sahara), Melissa Bolona (The Hurricane Heist), Yvette Yates (Inherent Vice)

Wanneer universiteitsprofessor Adam (Josh Stewart – Insidious: The Last Key, Shooter) en zijn zwangere vrouw Lisa (Bojana Novakovic – tv-series Shameless en Instinct) hun intrek nemen in een riant landhuis, lijkt het leven hen toe te lachen. Maar die antieke doos hadden ze toch beter dicht gelaten.

Niet veel later escaleert Lisa’s intuïtieve malaise – ziet ze écht dingen of wordt ze gek? – in een gruwelijke tragedie. Adam toont zich begripvol maar wijt de gebeurtenissen aan een zenuwinzinking. Tot hij de hulp inroept van parapsycholoog Dr. Clark (Delroy Lindo – Heist, Gone in 60 Seconds). Al snel wordt duidelijk dat het huis een onnoemelijk kwaad herbergt …

Malicious is een ijzingwekkende haunted house thriller die je meer dan je lief is uit je zetel zal doen opveren. Van de producers van Get Out en The Collector.

Marjorie Prime

Drama
Beschikbaar voor VOD: 13 september 2018
Regie: Michael Almereyda
Cast: Jon Hamm (Mad Men, Baby Driver, Keeping Up with the Joneses), Geena Davis (Grey's Anatomy, Stuart Little, Thelma & Louise), Tim Robbins (The Shawshank Redemption, Thanks for Sharing, War of the Worlds), Lois Smith (Dead Man Walking, The Nice Guys, Falling Down)

In een tijd waarin kunstmatige intelligentie heel gewoon is geworden, krijgt de 86-jarige Marjorie gezelschap van een leergierig hologram. Deze ‘prime’ is een jongere versie van haar overleden man Walter, die herinneringen met Marjorie ophaalt om haar verslechterende geheugen te trainen. Maar de prime kent alleen de feiten en herinneringen die hem verteld zijn, die dus ook te manipuleren zijn – door Marjorie of bijvoorbeeld haar schoonzoon Jon.

Zo gaat de holografische – en in veel opzichten verbeterde – versie van Walter deel uitmaken van een geïdealiseerd verleden. Wie Walter echt was, lijkt er steeds minder toe te doen. “Niemand is wie hij was, noch zal hij zijn wie hij nu is”, stelt de prime vast in één van de tot nadenken stemmende dialogen in deze ingetogen verfilming van het gelijknamige toneelstuk van Jordan Harrison. Lois Smith herhaalt als Marjorie haar toneelrol, naast onder anderen Jon ‘Mad Men’ Hamm, Geena Davis en Tim Robbins.

Download hier de Press Notes.

Reviews
  • VPROCinema.nl: Lois Smith, die ooit in 1955 debuteerde naast James Dean in East of Eden, speelt in Marjorie Prime één van de mooiste rollen uit haar roemrijke carrière. En regisseur Almereyda schetst, zonder op het sentiment te spelen, een prachtig en ontroerend verhaal over de dood, en hoe technologie ons kan helpen met het verlies van een dierbare om te gaan.
  • NRC/nrc.nxt: Een van de interessantere onafhankelijke filmmakers uit Amerika - Hypnotiserend - Nietsontziende bijdrage aan het filosofische debat over hoe we anno nu met de waarheid omgaan.
  • Het Parool: Een vernuftig modern spookverhaal zonder schrikeffecten.
  • Trouw: Intelligent, warmbloedig drama (over rouw en de schoonheid én chaos van herinneringen) - Gracieus Kammerspiel - Slim geschreven dialogen - Mooi mijmerende film over liefde, leven en sterfelijkheid.
  • De Volkskrant: In al zijn kalmte is het intrigerende Marjorie Prime een film die niet alleen tot nadenkenstemt, maar ook ontroert. De film valt vooral op door zijn intimiteit en heeft een concentratie en focus die je in het sfgenre zelden aantreft - Stemt tot nadenken.
  • RogerEbert.com: "Marjorie Prime" is so beautifully and consistently focused on the human. Chief among the film’s pleasures is watching the exemplary work of the actors who embody those people. Almereyda's script is very sharp, belongs to a category that also includes "Eternal Sunshine of the Spotless Mind," "Her," "Ex Machina" and "A.I. Artificial Intelligence".
  • Vulture.com: The sci-fi chamber drama Marjorie Prime is exquisite — beautiful, intense, shivering with empathy.
  • Variety.com: Davis, in particular, is stoically heartbreaking as a woman who feels increasingly alone in processing and preserving the least pleasant chapters of her past, as well as her mother’s, while Smith captures dementia’s rapidly alternating moods of panic, placidity, and fleeting, absolute presence with a wry precision that should resonate with viewers who have had to live beside it.
  • Empireonline.com: Michael Almereyda’s film shares some of the brainy, out-there qualities of his earlier work (Nadja, Hamlet) but finds a warmth rare in his filmography. It's a restrained, artful look at memory, loss (and memory loss) and the way we use machines to feel more human. It’s a bit like Spike Jonze's Her, or an episode of Black Mirror if Charlie Brooker traded in empathy, but Marjorie Prime occupies a unique space all of its own. A high-concept idea with a low concept approach, Marjorie Prime is cerebral, talk-driven sci-fi lit up by a compelling exploration of big ideas and across-the-board strong performances from the small cast (especially Smith). A treat for the brain and soul.
  • Efilmcitic.com: There are clear act breaks that in some ways reset the story when they occur, and the multiple iterations without clear progress could make it a drag, but in this case it pushes the audience to ponder rather than guiding them in a particular direction. It leads to a pair of final scenes that are mesmerizing in contrast, one thoroughly human and sad but emotionally loaded, the other featuring AI and, though it revisits references and themes from throughout the film, it is utterly alien and seeming to push in opposite directions, at least from human perspective.
  • Slantmagazine.com: Mapping the intersection between history and emotion, Michael Almereyda finds himself in Alain Resnais terrain.
  • TheHollywoodReporter.com: Even at its most sorrowful, Marjorie Prime is suffused with warmth, the core of it emanating from Smith in two complementary iterations of the same character.
  • TheVerge.com: Marjorie Prime is superbly acted, and it’s certainly interesting. Hamm strikes a wonderful balance as a talking re-creation that feels almost human, and the rest of the cast is equally nuanced.
  • TheGuardian.com: Programming a prime begins to resemble the heartrending business that many carers of dementia sufferers have to go through: having to teach their elderly loved ones who they were and are – having to reconstruct their identities. A potent, and well-developed feat of imagination.
  • NYTimes.com: Mr. Almereyda (whose 2015 film, “Experimenter,” was an underseen beauty) is a seasoned cinematic spellbinder. He doesn’t do much to open up Mr. Harrison’s theatrical work, confining it for the most part to an elegant, mysterious beach house, one that, paradoxically enough, contains no visible high-tech devices. When you try to break down how he achieves his seductive magic with respect to this narrative, it all looks, initially, like nothing more than good cinematic common sense. The key is what he does on the sly: the way his subtle shifts of focus within a shot don’t just change the emphasis of the scene, but mirror quirks of consciousness. There’s more going on in this movie’s 90-plus minutes than in many summer blockbusters nearly twice its length.
  • RottenTomatoes.com: Critics Consensus: Intimate in setting yet ambitious in scope, the beautifully acted Marjorie Prime poses thought-provoking questions about memory, humanity, and love.
Awards
  • Sundance Film Festival 2017 - Alfred P. Sloan Feature Film Prize

Blue Iguana

Komedie, Misdaad
Beschikbaar voor VOD: 4 oktober 2018
Regie: Hadi Hajaig
Cast: Sam Rockwell (Three Billboards Outside Ebbing, Missouri (Oscar!), Moon), Ben Schwartz (How to Be a Latin Lover), Phoebe Fox (Eye in the Sky), Peter Ferdinando (King Arthur: Legend of the Sword), Al Weaver (Love Is Thicker Than Water)

Twee ex-bajesklanten en boezemvrienden - Eddie (Sam Rockwell - Three Billboards Outside Ebbing, Missouri, Moon) en Paul (Ben Schwartz - Parks and Recreation, BoJack Horseman) – slijten hun dagen in voorwaardelijke vrijheid, zwoegend in een New Yorkse eettent. Hun leven zit in het slop tot Katherine (Phoebe Fox - Eye in the Sky), een Engelse advocate, hen voorstelt om in Londen een onschatbare edelsteen te gaan stelen, de Blue Iguana. Hun grootste zorg is echter niet hoe ze de heist van de eeuw zullen waarmaken, maar de concurrentie van een psychotische misdaadbaas (Peter Ferdinando - King Arthur: Legend of the Sword). De zaak wordt er niet minder ingewikkeld op wanneer ook Cupido zich met de zaak gaat bemoeien …

Misdaadkomedie Blue Iguana zet niet alleen de eeuwenoude culture clash tussen VS en UK weer heerlijk in de kijker, maar trekt ook volop de kaart van zwarte humor à la Lock, Stock and Two Smoking Barrels en Snatch. Ook een aanrader voor liefhebbers van films als The Italian Job en The Thomas Crown Affair.

The Bachelors

Drama, Komedie
Beschikbaar voor VOD: 11 oktober 2018
Regie: Kurt Voelker
Cast: J.K. Simmons (Spider-Man, Juno), Julie Delpy (2 Days In Paris, Before Midnight), Josh Wiggins (Max, Hellion, Mean Dreams), Odeya Rush (Goosebumps, The Giver)

Na de dood van zijn vrouw verruilt Bill Ponder (Oscarwinnaar J.K. Simmons – Whiplash, Juno) zijn kleinsteedse omgeving voor de grote stad. Samen met zijn 17-jarige zoon Wes wil hij met een schone lei herbeginnen. Met vallen en opstaan proberen ze hun ontwortelde leven weer op de rails te krijgen. Maar ondanks alle pijn, loert er voor allebei een nieuwe liefde om de hoek. Wes raakt in de ban van Lacy, een introverte, enigmatische meid, en Bill valt voor Carine (Julie Delpy - 2 Days In Paris, Before Midnight), een lerares Frans die haar eigen verleden meetorst. Relaties worden op de proef gesteld, ruzies en verzoeningen volgen elkaar in snel tempo op en gaandeweg ontdekken vader en zoon hun ware ik.

Ontroerende, maar vaak ook onweerstaanbaar grappige, indie over verlies en verwerking, liefde en verzoening, met schitterende vertolkingen van Simmons en Delpy, maar ook van jong talent Josh Wiggins (Max, Hellion, Mean Dreams) en Odeya Rush (Goosebumps, The Giver).

Reviews
  • TheHollyWoodReporter.com: Voelker excels at guiding the cast through some complicated emotional territory and maintains strong arcs for each of the principal characters.
  • Latimes.com: Deftly balancing humor and grief, "The Bachelors" is fueled by wonderfully human performances and fully realized characters. We can also hope that The Bachelors serves another function as well: to further the careers of its two exceptional young performers: Wiggins and Rush.
  • Filminquiry.com: A thoughtful, timely gem that normalizes mental health treatment. The Bachelors is a scarcity of a film, one that transcends several genres to create an affecting orotundity through its singular voice.
  • Blu-ray.com: Voelker doesn't pour on the syrup, creating an approachable but deeply felt picture that's curious about behavior and therapy.
  • EyeForFilm.co.uk: The Bachelors is just a snapshot of a moment in life, but it's the sort of picture you'd want to keep.
  • Filmjournal.com: The story is simple, how a father and teenage son cope with the sudden loss of their wife and mother, and the acting is brilliant.
Awards
  • Heartland Film Festival 2017 - Audience Choice Award
  • San Diego International Film Festival 2017 - Festival Award

Ideal Home

Komedie
Beschikbaar voor VOD: 18 oktober 2018
Regie: Andrew Fleming
Cast: Steve Coogan (The Trip to Spain, The Other Guys), Paul Rudd (Ant-Man, This is 40, Fun Mom Dinner), Jack Gore (Problem Child), Alison Pill (Milk, Hail Caesar!), Jake McDorman (American Sniper, Live Free or Die Hard)

Een succesvol kookprogramma en feestjes voor de elite, maar ook willetjes en grilletjes en wrijvinkjes... Hoe dan ook staat het luxeleventje van homokoppel Erasmus (Steve Coogan -  The Trip to Spain, The Other Guys) en Paul (Paul Rudd – Ant-Man, This is 40) in schril contrast met dat van Erasmus’ vervreemde biologische zoon Dale (Jake McDorman) en diens tienjarige zoontje Bill (Jack Gore). Wanneer de politie Dale inrekent, weet het pientere kereltje te ontsnappen. Gewapend met het adres van zijn grootvader, bezorgt hij Erasmus en Paul de verrassing van hun leven. Hoewel Paul niet blaakt van enthousiasme, besluiten ze zich toch over Bill te ontfermen. Erasmus en zijn kleinzoon groeien naar elkaar toe, maar hun band drijft een wig tussen zijn relatie met Paul. Tot overmaat van ramp komt Dale op vrije voeten en eist hij het hoederecht over zijn zoontje weer op … het ideale thuis, wat was dat ook alweer?

Ideal Home is een heerlijke komedie, vaak grof in de mond, maar met het hart steeds op de juiste plaats. Topkomieken Coogan en Rudd schitteren als het ruziënde koppel dat dringend aan een verrijking en herijking van zijn waarden en liefde toe is.

Reviews
  • Empireonline.com (****!): Coogan and Rudd work their asses off to make Erasmus and Paul the most memorable screen gay men since The Birdcage. It’s caustic, authentic, and very, very funny.
  • Variety.com: A cozy duet of tit-for-tat bitchery. 
  • Gay-Themed-Films.com: Fleming's film is a warm and fuzzy lighthearted comedy that successfully updates conventional depictions of queerness and family in a comedy film. A heartwarming closing montage of real-life LGBTIQ families also reminds us that it's time to update the universal notions of domesticity and re-define what makes a home 'ideal'.
  • Janksreviews.com: While somewhat unconventional, it takes no stretch of the imagination to see why there is so much love between Erasmus and Paul and how they can offer Bill the stability he desperately longs for. Families come in many shapes and forms, as is the case for this threesome. Ideal Home is a must-see film!
  • Popculture-y.com: Beware coming into this film looking for a romp of any kind. While there are jokes throughout the film, the best part of it are the moments of real human connection and real human folly between Steve Coogan, Paul Rudd and Jack Gore. Overall, a beautifully constructed film full of wonderful performances.
  • Screen-space.squarespace.com: Ideal Home represents the kind of quick-witted, meaningful writing that was once sought after by the big studios. Andrew Fleming's dialogue crackles and zings in the mouths of an appreciative cast, his scene structure and pacing skilful and refined.
  • Maketheswitch.com.au: Steve Coogan and Paul Rudd know how to deliver, whether it's scathing rebuttals or rip-snorting one-liners. A huge amount of fun, with some dark, real moments peppered throughout for a real kick. With just enough sweetness to balance the mixture out, this is a surprisingly endearing film.
NL EN